O treime din paginile romanesti de Facebook au trecut la formatul Timeline

Bucureşti, 28 martie 2012: Facebrands.ro si Facebrands PRO anunta ca din cele 16.738 pagini pe care le monitorizeaza cele doua servicii, 5.162  au adoptat deja formatul Timeline pana astazi, la doar doua zile distanta de ziua (30 martie) in care schimbarea va fi automata pentru toate paginile create pe Facebook in toata lumea.

Din top 100 pagini romanesti de Facebook cu cel mai mare numar de fani, 40 au adoptat formatul Timeline. Cele mai mari branduri care au adoptat noul format Timeline pentru pagini sunt: Kiss FM, Lidl Romania, Pepsi Romania, Asiguratorii.ro, Fashiondays.ro si KFC Romania.

Majoritatea paginilor care au adoptat formatul Timeline au facut-o in prima jumatate a lunii martie (3869 pagini, adica 75%) in timp ce 25% au adoptat Timeline-ul in partea a doua a lunii. In medie, ritmul adoptarii Timeline-ului pe paginile romanesti a fost dublu in prima jumatate a lunii fata de cea de-a doua.

Rata de adoptie a acestui format in paginile monitorizate de serviciile Facebrands este mai mica in Romania in acest moment fata de Marea Britanie, unde deja jumatate din paginile monitorizate de Fanalyzer.co.uk au adoptat acest format. (Fanalyzer.co.uk este versiunea britanica a serviciului facebrands.ro)

Topul categoriilor cu pagini care au adoptat Timeline
Dupa proportia din total
Categoria Pagini cu TL Pagini fara TL Procent
1 Cantareti si Trupe 352 774 45.48
2 Culinar 55 128 42.97
3 Fashion 132 309 42.72
4 Radio 54 136 39.71
5 TV 77 205 37.56
6 Bloguri 242 653 37.06
7 Companii & firme 144 392 36.73
8 Sport 117 320 36.56
9 Timp liber 64 178 35.96
10 Nonprofit 107 298 35.91
Topul categoriilor cu pagini care au adoptat Timeline
Dupa nr absolut de pagini cu TL
Categoria Pagini cu TL Pagini fara TL Procent
1 Afaceri locale 643 1923 33.44
2 Cantareti si Trupe 352 774 45.48
3 Arta si Cultura 352 1149 30.64
4 Bloguri 242 653 37.06
5 Sanatate & ingrjijire personala 230 845 27.22
6 Magazine online 214 699 30.62
7 Comunitati 204 577 35.36
8 Turism & vacante 172 567 30.34
9 Educatie 169 640 26.41
10 Cluburi si Baruri 163 567 28.75

Timeline este noul format pentru pagini si profiluri de utilizator introdus de Facebook pentru a le permite utilizatorilor si brandurilor sa-si filtreze mai eficient elementele pe care vor sa le impartaseasca cu prietenii/fanii. Incepand cu 30 martie 2012, toate paginile de Facebook vor fi afisate automat in acest nou design intitulat “Timeline”. In formatul Timeline, brandurile au un element vizual principal, numit “cover photo”, pot adauga o istorie a brandului incluzand si momentele importante de dinaintea crearii paginii de Facebook, iar administratorii pot sa blocheze in partea de sus a paginii, timp de o saptamana, unul din mesajele publicate pe pagina prin optiunea “pin”.

Facebrands.ro monitorizeaza acum 16.738 pagini romanesti create pe Facebook de persoane si institutii (companii, ONG-uri etc.), aratand cresterea numarului de fani al acestora pe zile si saptamani, impreuna cu alte pagini din aceeasi categorie.

Facebrands PRO oferă o imagine completă asupra întregii activități pe Facebook a clienților și agențiilor românești, ceea ce permite atat urmărirea comparativă a  performanței paginilor, cât si a activităţilor comerciale derulate  pe Facebook în fiecare din cele peste 60 de categorii.

Clienții Facebrands PRO pot primi alerte pe email oricând concurenții lor întreprind o acţiune pe Facebook şi pot urmari prin intermediul instrumentelor Facebrands PRO întreaga activitate pe Facebook a pieţei din care fac parte.

Detalii despre Facebrands PRO pot fi gasite aici: http://pro.facebrands.ro/intro

Scurtaturi Facebrands:
Facebrands PRO http://pro.facebrands.ro/intro
Topul paginilor de Facebook romanesti pe categorii: www.facebrands.ro
Harta utilizatorilor si paginilor de Facebook pe judete si orase: http://www.facebrands.ro/map.html
Topul aplicatiilor romanesti de Facebook: http://www.facebrands.ro/apps.html
Facebrands Reports:  http://www.facebrands.ro/blog/
Evolutia check-in-urilor pe retelele sociale in Romania: www.facebrands.ro/places
Date demografice despre utilizatorii Facebook din Romania: http://www.facebrands.ro/demografice.html

Despre FACEBRANDS
Facebrands.ro este serviciul de monitorizare a paginilor romanesti create pe reteaua sociala Facebook, lansat la inceputul anului 2011 de STANDOUT si BYTE FLUX. Facebrands.ro prezinta atat date despre activitatea utilizatorilor pe Facebook, cat si despre evolutia si activitatea paginilor romanesti pe aceasta retea.

Despre STANDOUT
STANDOUT este o agentie de comunicare pe bloguri si retele sociale infiintata in 2007. STANDOUT deruleaza permanent campanii pe cele mai vizitate bloguri si retele sociale din Romania, gestionand o retea de peste 200 de bloguri romanesti selectate dupa criterii cantitative si calitative.

STANDOUT a implementat in ultimii ani campanii pe bloguri si retele sociale pentru branduri ca Orange, Danone, Rompetrol, Sony, Gealan, BCR, Coca-Cola, Toshiba, Dove, Rexona, HP, Beck’s, UPC, Santal, Jacobs, KLM, Titan, Praktiker, Bitdefender, Diverta.

Despre BYTE FLUX
BYTE FLUX este o agentie de web si software development din Bucuresti, cu o experienta de peste 7 ani in domeniu, regasita in produse precum Facebrands si Redutti.ro. Experienta Byte Flux se extinde si in aria Aplicatiilor de Facebook complexe si a aplicatiilor de iPhone/iPad (Objective-C).


Comments

One response to “O treime din paginile romanesti de Facebook au trecut la formatul Timeline”

Leave your response
  1. [...] unde deja jumatate din paginile monitorizate de Fanalyzer.co.uk au adoptat acest format. (sursa şi alte [...]