Si in cazul paginilor de Facebook ale candidatilor politici, ca si in cazul paginilor de brand, cifrele cu adevarat importante sunt cele legate de interactiunea cu continutul paginii, si nu neaparat cifra totala a utilizatorilor de Facebook care au apasat Like dintr-un motiv sau altul.
Folosind Facebrands Pro, am analizat mai jos engagementul paginilor candidatilor prezenti pe Facebook, cei care au pagina pe Facebook dintre candidatii la postul de primar general in Bucuresti fiind urmatorii:
Dintre acestia, ultimii 5 au sub 500 de fani ai paginii de Facebook (la momentul publicarii acestui articol).
Share of engagement:
Pagina de Facebook cu cei mai activi sustinatori este cea a lui Silviu Prigoana, cu 8.235 utilizatori engaged in ultimele 30 de zile, fata de doar 4.868 utilizatori engaged pe pagina lui Sorin Oprescu si 3.892 utilizatori engaged pe pagina de facebook a candidatului Nicusor Dan.
Situatia e mai clara daca privim graficul cu cota de engagement a acestor pagini in ultimele 30 de zile:
Procentual, fanii paginii de Facebook a lui Nicusor Dan sunt cei mai activi, 48,56% din ei interactionand intr-un fel cu pagina, in timp ce doar 13,63% din fanii paginii lui Sorin Oprescu si 9,85% din fanii paginii lui Silviu Prigoana au interactionat cu paginile respective dupa ce au apasat butonul Like.
Printre cele mai interactionate mesaje publicate pe paginile din categoria Politica se regasesc cateva mesaje publicate pe pagina de facebook a candidatului Nicusor Dan, primul fiind spotul oficial al campaniei sale, pe locul 3 in categorie.
Iata care sunt, in ordine descrescatoare, cele mai interactionate postari ale candidatilor:
Primul link la pagina lui Oprescu duce tot la Prigoana. Va rog sa editati.
Multumim pentru observatie, am modificat.
Linkul de la Oprescu indică tot către Prigoană
Multumim pentru observatie, am pus link-ul corect.
Cand a fost facut studiu? Azi datele sunt deja mult decalate:
Prigoana: 83,790 fani
Oprescu: 35,945 fani
Nicusor Dan: 8,253 fani
Si link-ul catre Oprescu duce defapt la Prigoana. Oprescu mai are si pagina de campanie: https://www.facebook.com/SorinOprescu2012
Armin, intr-adevar, acela este numarul de fani al paginilor respective, insa noi vorbim in articol despre fani engaged, fani care s-au implicat in cel putin o activitate a paginii respective (in afara de a da Like paginii). Am corectat si eroarea semnalata de tine. Iti multumim pentru comentariu.
[...] rețelei de socializare Facebook a fost marcată și de intrarea politicienilor în mediul online. Asemeni brandurilor, paginile candidaților politici au început să se [...]
[...] Vreti sa comparati situatia cu cea de acum 4 ani? Urmariti analiza noastra din 2012. [...]