Ask Facebrands: “Care e faza cu Dislike-ul?”

Inauguram o rubrica saptamanala pe blogul Facebrands, numita “Ask Facebrands”, in care vom raspunde unor intrebari primite pe email, telefon sau in discutiile cu utilizatorii facebrands.ro si cu clientii serviciului Facebrands Pro.

Pentru primul articol din aceasta, speram noi, cat mai lunga serie, am ales o intrebare recenta, legata de aparitia unei false facilitati de Dislike pe Facebook.

Deci,“Care e faza cu Dislike-ul?”

Facebook nu are un buton oficial pentru Dislike si dupa o declaratie mai veche nici nu intentioneaza:

“But here’s why Zuckerberg and Co. will never approve a dislike button: people simply can’t be trusted to use a dislike button sensibly.
A dislike button goes against all of that and would only promote bad karma and negativity. Anti-social media, in other words. Facebook’s desire is to keep connecting people in a positive fashion.”

spune thenextweb.com

Acest fapt a lasat o portita deschisa pentru aplicatiile de tip scam (inselatorie), care sub acest pretext incearca sa atraga cat mai multi utilizatori, ce mai apoi vor da click pe un banner in cadrul aplicatiei.

Cum functioneaza ultima aplicatie de acest tip?

Un utilizator de Facebook este anuntat ca un prieten il invita sa incerce o noua aplicatie: “Dislike”, printr-o notificare exemplificata si mai jos, creata special pentru a atrage atentia celui care o primeste.

Acesta intra in aplicatie, si dupa apasarea butonului “Enable Dislike Button”, vede fereastra in care aplicatia cere dreptul de a accesa contul de Facebook si datele despre prieteni ale utilizatorului. Dupa ce i se acorda toate drepturile necesare, aplicatia le foloseste pentru a incepe sa se propage printre prietenii utilizatorului, dupa acelasi mecanism de mai sus.

Raspundem aici tuturor intrebarilor primite in ultima vreme pe aceasta tema: nu exista niciun buton de Dislike, iar aplicatiile care pretind sa faca asta pot fi periculoase atat pentru contul de Facebook la care au primit acces, cat si pentru computerul pe care ruleaza, pe care poate instala programe nedorite.

Sfatul nostru: fiti precauti cu toate aplicatiile pe care le instalati. Daca gasiti o aplicatie asupra careia aveti dubii, nu o accesati.

Nu aveti incredere totala in toate aplicatiile de Facebook, chiar daca vin ca sugestii din partea prietenilor. Pe asta se si bazeaza pentru a se raspandi cat mai mult.

Uneori, acestia nici nu stiu cum si cand le-au trimis, pentru ca s-au trimis fara voia lor. Iar pe viitor, tineti minte ca atunci cand Facebook introduce functionalitati noi, acestea sunt afisate in partea de sus a profilului, si nu vin sub forma unor aplicatii.

Daca totusi ati accesat aplicatii suspecte de pe contul de Facebook puteti sa le revocati accesul urmand cativa pasi simpli: accesati lista de aplicatii ce ruleaza pe contul dvs. de Facebook dand click pe sageata indreptata in jos, din coltul dreapta-sus al profilului de Facebook, apoi alegeti optiunea PRIVACY SETTINGS. Mergeti in jos pe pagina, si la sectiunea Apps & Websites, dati click pe Edit settings. Daca vreti sa stergeti definitiv o aplicatie, dati click pe butonul X din dreptul acesteia. Butonul Edit va afisa permisiunile pe care i le-ati acordat aplicatiei.

Pentru saptamanile urmatoare, asteptam intrebarile voastre despre engagementul pe Facebook pe care il masuram mai bine decat oricine, sau alte elemente de performanta pe Facebook la adresa  contact at facebrands punct ro.

Daca aveti o aplicatie pe care tocmai ati lansat-o, o puteti trimite pentru includere in catalogul nostru de aplicatii de aici prin intermediul acestei pagini.

 


Comments

3 responses to “Ask Facebrands: “Care e faza cu Dislike-ul?””

Leave your response
  1. Laura says:

    Poate ca ar trebui, inainte de a implementa sectiunea “Ask Facebrands”, sa va faceti ordine in categorii si subcategorii pe site. Iar ca sa fiu mai specifica, am o sensibilitate aparte pentru Importatori auto vs. Dealeri auto vs. Altele. De fapt, aia e: nu exista categoria distincta “Importatori auto”.
    Merci!

  2. Echipa Facebrands says:

    Laura, multumim pentru sugestie. Noi facem permanent ordine in categorii si subcategorii, insa sunt totusi 17.500 de pagini de aceea eforturile noastre nu sunt mereu vizibile, in toate categoriile si subcategoriile.

    Ne bazam insa si pe sugestiile si recomandarile utilizatorilor nostri, pe care le luam in in seama de fiecare data. O sa ne uitam in sectiunea Auto & Moto sa vedem cum le putem structura mai bine, daca vrei sa ne ajuti in acest demers asteptam un email pe contact at facebrands punct ro.

    Si mai e si faptul ca in Facebrands PRO iti poti crea subcategorii/liste proprii, custom, pe baza categoriilor din facebrands.ro pe care sa le urmaresti separat. Daca te intereseaza un cont de test, foloseste butonul Cere test din aceasta pagina: http://pro.facebrands.ro/intro

  3. Laura says:

    Salut!

    Multumiri de raspunsuri.
    Ma astept la o revolutie in categoriile auto, in acest caz :)
    Mi-ar fi parut mai simpla administrarea categoriilor direct de catre cei care si-au inscris paginile pe Facebrands. E oarecum ciudat ca insertia paginilor de catre administratori (sau nu!) sa se faca fara o metoda minimala de verificare (un cod de verificare venit pe mail, un sign-up etc).
    In privinta perioadei de test, tocmai am aplicat.
    Ne auzim pe mai departe.

    Merci!