Cum s-au propagat mesajele despre referendum pe Facebook

Judecand dupa numarul de mentiuni ale cuvantului “referendum” pe paginile monitorizate de Facebrands, interesul pentru alegerea de duminica a crescut puternic in ultima saptamana, dupa cum se poate observa in graficul de mai jos.

**06.07.2012: suspendarea preşedintelui Traian Băsescu

**10.07.2012: CCR decide ca e nevoie de 50%+1 pentru validare

**24.07.2012: PDL decide sa boicoteze

Numele presedintelui suspendat a fost mentionat tot mai des pe Facebook in preajma suspendarii, iar ulterior discutiile s-au concentrat pe pagini pro si contra, incadrate in categoria Proteste din Facebrands.ro.

Pe parcursul ultimei luni interesul a scazut pentru paginile de Politica la modul general, insa a crescut interesul pentru paginile de proteste, care includ proteste din partea ambelor tabere implicate precum si proteste la adresa intregii clase politice (de exemplu Neam Saturat).

In luna iunie au interactionat cu cele 170 de pagini din categoria Politica 81.055 utilizatori de Facebook, iar in iulie numarul acestora a scazut la  74.266.

In schimb, pe cele 41 de pagini din categoria Proteste numarul utilizatorilor care au interactionat (engaged users) a fost de 4 ori mai mare in luna iulie, ajungand la 71.906 de la 17.759 in iunie.

Una dintre paginile nou infiintate – Demite-l.ro, creata pe 10 iulie, a atras 30.205 fani, in timp ce cei mai multi fani activi (engaged) i-a avut pagina Alaturi de Presedintele Nostru – 48.370 de fani care au interactionat in intervalul 1-26 iulie cu elementele de continut de pe aceasta pagina. In acelasi interval, pagina a atras 72.636 fani noi.

In categoria Politica, cei mai activi fani i-a avut pagina Victor Ponta  - 12.932 dintr-un total de 50.499. Pagina Ești supărat pe Băsescu. De ce?, creata pe 15 iulie, a atras 26.237 fani noi, iar 9.636 dintre acestia au interactionat cu ea.

Un material pe tema strategiei digitale a partidelor gasiti pe site-ul stirileprotv.ro