Cum schimba Facebook publishing-ul in lume si in Romania. Blogul bate site-ul din nou si primetime pe Facebook

Articol scris de Ionut Oprea, managing partner Facebrands

In urma cu cateva zile am dat un interviu pentru DailyBusiness.ro, care s-a materializat intr-un articol interesant despre influenta retelei Facebook asupra publishing-ului local. Il gasiti aici: Facebook a intrecut Google. Cat trafic castiga publisherii din retea

Sa punem lucrurile in context, asa cum facem in Facebrands PRO. Facebook a influentat publishing-ul la nivel international, nu doar in Romania. Ca un exemplu grozav, in 2013 cel mai accesat articol pe New York Times a fost un quizz interactiv. Acesta.  The Atlantic s-a distrat cu faptul ca articolul a fost scris de un ‘intern’. Facebook a avut o contributie importanta la succesul = traficul articolului respectiv, pentru ca acel element de continut interactiv a strans aproape un milion de share-uri si in total a generat peste 3 milioane de interactiuni pe Facebook.

In Romania presa a descoperit Facebook-ul ca si canal de trafic incepand cu protestele din ianuarie 2012, cand articolul lui Vlad Ursulean a intrecut in raspandire publicatii intregi. Am analizat la momentul respectiv aici pe blog cifrele Facebrands PRO.

Astazi ma uitam ca situatia se repeta intr-o oarecare masura. Avem bloguri precum cabral.ro care strang pe Facebook mai multe interactiuni cu 2 articole intr-o zi decat publicatii respectabile cu cateva zeci. S-a intamplat alaltaieri. Da, Cabral a batut pentru o zi EvZ si Romania Libera la interactiuni pe Facebook! Pentru cei dintre voi care au cont Facebrands PRO, instrumentul care arata raspandirea articolelor din presa este in Tools – Publisher Tracker Tool sau click aici pentru a-l accesa direct.

O ultima intrebare n-a mai ‘incaput’ in articol:)

Putem vorbi de un prime-time pe Facebook?

Ne-am uitat in baza de date la miliardele de interactiuni inregistrate care arata ca pe Facebook prime-time-ul e… toata ziua. Sau, daca vreti un raspuns riguros, nu, nu exista primetime pe Facebook in Romania:

Utilizatorii romani de Facebook interactioneaza cel mai mult intre orele 10-22, cu o crestere spre seara, pana la ora 20 cand volumul de interactiuni atinge un maxim. Insa acest maxim al interactiunilor de la ora 20 este doar cu 30% mai mare decat primele ore de utilizare intensa (10-11 AM). Asadar 10 AM- 10 PM.

Discutia despre cum a influentat  Facebook publishing-ul in lume si in Romania e mult mai lunga, insa daca ati remarcat si alte lucruri care merita mentionate, va asteptam si apreciem feedback-ul.


Comments

One response to “Cum schimba Facebook publishing-ul in lume si in Romania. Blogul bate site-ul din nou si primetime pe Facebook”

Leave your response
  1. [...] Se pare ca ieri cabral.ro a reusit sa produca mai multe interactiuni pe Facebook decat EVZ si Romania Libera. Asta in conditiile in care EVZ a publicat 28 de articole, iar Romania Libera 52 de articole, iar cabral.ro a punctat in comparatia asta cu… doua articole. Aici ai toate informatiile. [...]