Dupa cum era de asteptat, ziua de 1 aprilie a fost prilej de mesaje tematice si pe paginile de Facebook ale brandurilor din Romania. Peste 40 de pagini romanesti de Facebook au publicat astfel de mesaje.

Ironia sortii face ca postarea cu cele mai multe interactiuni/cu cel mai mare engagement sa fie una care sugereaza ca 1 aprilie nu este cel mai bun moment pentru a face glume.

Insa sa vedem cum arata top-ul mesajelor de 1 aprilie 2015, pe paginile de Facebook din Romania, dupa numarul total al interactiunilor, apoi dupa cel al like-urilor, al comentariilor si al distribuirilor.

1. Sprite

Pe locul intai al interactiunilor totale se afla Sprite ce a comunicat in acelasi stil din ultima vreme: #AdevarulRacoritor. Asadar, cea mai engaging postare de 1 Aprilie nu este o gluma, ne pare usor rau:).

2. Fanta

Pe locul al doilea se afla o alta postare ce nu contine o farsa. Mesajul de la Fanta da curs povestilor.

E 1 aprilie! Ti-a facut cineva vreo farsa? Nu uita sa razi, ni se intampla tuturor :)

Posted by Fanta on Wednesday, April 1, 2015

3. Coca-Cola

Coca-Cola inchide TOP 3 mesaje tematice de 1 aprilie 2015, top ocupat in intregime, dupa cum se vede, de branduri din categoria de produse „Mancare & Bautura” ce nu au facut nicio farsa propriu-zisa ci doar au vorbit despre farsele/pacalelile de 1 aprilie.

Mare grija astazi la pacaleli! Daca deja ai patit-o astazi, da un tag persoanei care te-a pacalit :)

Posted by Coca-Cola on Wednesday, April 1, 2015

Asta nu inseamna insa ca in 2016 nu vor reveni farsele in topul engagementului de 1 aprilie, chiar le asteptam!

TOP 3 pacaleli / farse efective:

1. Bicicletele Pegas

Suntem onorati sa colaboram cu Politia Calare. Tocmai am livrat 50 de Pegas-uri customizate pentru a le usura munca agentilor pe timp de vara.

Posted by Bicicletele Pegas on Tuesday, March 31, 2015

2. Renault Romania

O veste bună: semafoarele vor avea o culoare în plus, care indică “Prioritate pentru șoferii Renault”!Ce părere aveți?

Posted by Renault Romania on Tuesday, March 31, 2015

3. Skittles

Din perspectiva like-urilor, topul e similar cu cel general.

Din perspectiva numarului de comentarii, insa, top-ul arata astfel:

Iar cele mai distribuite (‘shared’) mesaje au fost cele de mai jos:

TOPul dupa numarul total al interactiunilor a tuturor paginilor luate in calcul in cadrul articolului:

  • La jumatatea lunii martie Facebook inregistreaza 8 milioane de conturi de utilizatori de Facebook din Romania, o crestere de 5% fata de inceputul anului
  • In aceeasi perioada, ian-martie 2015, si numarul paginilor romanesti de Facebook urmarite de Facebrands.ro a crescut cu 3,4%, de la 26785 in ianuarie la 27679 la jumatatea lunii martie
  • In luna martie 2015, cifrele de fani ale paginilor pot suferi scaderi, ca urmare a unor masuri luate de Facebook (detalii: http://www.facebrands.ro/blog/2015/03/scade-usor-numarul-fanilor-facebook-anuleaza-like-urile-fanilor-inactivi/ )

 Bucureşti,16 martie 2015:  Facebrands.ro si Facebrands PRO, serviciile de monitorizare si analiza a activitatii, perfomantei si rezultatelor pe Facebook in Romania au intregistrat azi cifra de  8.000.000 utilizatori romani de Facebook.

Numarul de utilizatori romani de internet cu cont pe Facebook a crescut la inceputul anului 2015 cu 5%,  dupa ce in tot anul 2014 cresterea acestei cifre a fost de 8,57%,  ajungand de la 7 milioane la inceputul anului 2014 la 7.600.000 la inceputul anului 2015 si la 8.000.000 la jumatatea lunii martie 2015.

“Daca se pastreaza acelasi ritm si in urmatoarele luni, si nu vad niciun motiv pentru care nu s-ar pastra, 2015 ar putea fi un an cu o crestere mai mare decat 2014 a numarului total de utilizatori de Facebook din Romania ”, a declarat Ionut Oprea, managing partner Facebrands.

Evolutia numarului de conturi de utilizatori romani de Facebook in ultimii 4 ani:

Evolutia Utilizatorilor Facebook in Romania 2015

In acest moment 7.475.900 (93.45%) din utilizatorii acestor conturi si-au setat orasul in profil, o crestere atata in numar absolut cat si in proportie fata de perioada anterioara cand  erau 6.739.140 (88,67% din total, la momentul respectiv)

Capitala are in continuare cei mai multi cei mai multi utilizatori ai retelei Facebook in Romania, depasind 1.6 M (1.640.720 conturi, reprezentand in continuare  aproape un sfert din numarul de conturi de utilizator din Romania- 21,95% din total).

Cluj Napoca, Iasi, Timisoara, si Constanta sunt in continuare orasele cu peste 200.000 conturi de utilizatori de Facebook.

A crescut insa numarul de orase care au peste 100.000 de conturi de utilizatori de Facebook, la lista acestora adaugandu-se si orasul Buzau:
Craiova, Brasov, Galati, Ploiesti, Oradea, Arad, Bacau, Pitesti, Sibiu si Buzau. Cifra de utilizatori pe orase si judete poate fi gasita aici: http://www.facebrands.ro/map.html.

Numarul de pagini romanesti create pe Facebook a crescut in 2015 de la 26785 la inceputul anului la 27679 la jumatatea lunii martie (o crestere de 3,4%), dupa ce in 2014 crescuse de la 23.755 la 26.785 (cu 12,75%)

Evolutia Paginilor de Facebook in Romania 2015

Cele mai multe pagini romanesti de Facebook sunt in categoriile Afaceri locale (2993), Arta si Cultura (1718), Sanatate & ingrjijire personala (1539), Magazine online (1565) , Cantareti si trupe (1336) si Bloguri (1216).

Serviciile Facebrands.ro si Facebrands PRO  ofera o imagine completa asupra tuturor activitatilor de marketing si comunicare pe Facebook in orice categorie sau industrie, majoritatea agentiilor si clientilor care obtin rezultate pe Facebook folosind serviciul Facebrands PRO pentru masurare si benchmarking.

In plus, clientii Facebrands PRO primesc alerte pe email oricand concurenții lor întreprind o actiune pe Facebook si urmaresc in Facebrands PRO intreaga activitate pe Facebook a industriei din care fac parte.

Scurtaturi Facebrands:
Facebrands PRO http://pro.facebrands.ro/intro
Topul paginilor de Facebook romanesti pe categorii: www.facebrands.ro
Harta utilizatorilor si paginilor de Facebook pe judete si orase: http://www.facebrands.ro/map.html
Topul aplicatiilor romanesti de Facebook: http://www.facebrands.ro/apps.html
Facebrands Reports:  http://www.facebrands.ro/blog/
Evolutia check-in-urilor pe retelele sociale in Romania: www.facebrands.ro/places
Date demografice despre utilizatorii Facebook din Romania: http://www.facebrands.ro/demografice.html

Despre FACEBRANDS
Facebrands.ro este serviciul de monitorizare a paginilor romanesti create pe reteaua sociala Facebook. Facebrands.ro prezinta atat date despre activitatea utilizatorilor pe Facebook, cat si despre evolutia si activitatea paginilor romanesti pe aceasta retea. Majoritatea agentiilor si clientilor care urmaresc maximizarea rezultatelor activitatii pe Facebook folosesc abonamente Facebrands PRO care incep de la 119 euro/luna.

Acum cateva zile artistul @Deliric semnala un fenomen ciudat pe pagina sa de facebook , care se poate observa cu ochiul liber si in Facebrands.ro: desi pana acum numarul fanilor sai pe Facebook a fost in crestere (in masura in care un ‘fan’ pe facebook e un utilizator care a apasat candva butonul de Like al paginii), in ultima perioada acesta e in scadere, fapt care se poate observa si pe alte pagini mari, de ex si la pagina lui @Guess Who.
Ieri Facebook a inceput sa anunte si printr-un text oficial si prin mesaje afisate in modulul Insights ca a inceput curatenia de primavara si ca in perioada urmatoare va sterge din numaratoarea like-urilor de pagina conturile dezactivate si ale persoanelor decedate.
De aceea e posibil ca si in perioada urmatoare sa existe mici scaderi ale numarului fanilor pentru orice pagina din cele aproape 28.000 de pagini romanesti pe care le urmarim prin Facebrands.ro.
Insa daca persoanele care si-au dezactivat conturile si le vor reactiva, Facebook promite ca va readauga like-urile lor la pagini. Conform anuntului Facebook, se pare ca aceasta masura nu va afecta conturile fara activitate, ci doar cele care au fost in mod voluntar dezactivate.
Textul anuntului:

Making Page Likes More Meaningful

Businesses use Page audience data to understand what their followers care about. To make audience data even more meaningful for businesses, we’re updating the way Page likes are counted by removing memorialized and voluntarily deactivated accounts from Pages’ like counts. This change ensures that data on Facebook is consistent and up-to-date.

Removing inactive Facebook accounts

There are two primary benefits to removing voluntarily deactivated and memorialized Facebook accounts from Pages’ like counts:
Business results: Removing inactive Facebook accounts from Page audience data gives businesses up-to-date insights on the people who actively follow their Page and makes it easier for businesses to find people like their followers through tools like lookalike audiences.

Consistency: We already filter out likes and comments generated by deactivated or memorialized accounts from individual Page posts, so this update keeps data consistent.

What to expect

Over the coming weeks, Page admins should expect to see a small dip in their number of Page likes as a result of this update. It’s important to remember, though, that these removed likes represent people who were already inactive on Facebook.
Going forward, any accounts that are voluntarily deactivated or memorialized will be removed from a Page’s like count. If a deactivated account is reactivated, the account will be re-added to a Page’s like count.
Everyone benefits from meaningful information on Facebook. It’s our hope that this update makes Pages even more valuable for businesses.

Fenomenul viral al saptamanii trecute, al lunii februarie si al inceputului de an #thedress a pornit din SUA de la simpla intrebare publicata pe tumblr de o femeie: “Este aceasta rochie neagra cu albastru sau alba cu auriu?”.

De aici si cu ajutorul site-ului Buzzfeed care a transformat aceasta idee intr-o serie de articole pe aceeasi tema(primul din ele a generat milioane de afisari si zeci de mii de interactiuni), si a altor site-uri care i-au urmat exemplul, a pornit o adevarata dezbatere pe Twitter si pe Facebook ce a depasit granitele Statelor Unite si a ajuns un fenomen international, aterizand si in Romania, chiar si pe paginile de facebook ale brandurilor romanesti care au incercat sa exploateze popularitatea fenomenului.

Sa vedem cine ce a reusit si cu ce rezultate. Va prezentam un top la prima vedere al celor mai interactionate integrari #thedress de pe paginile romanesti de Facebook, pe care, cu ajutorul vostru, daca ne-a scapat ceva, il vom putea completa in timp real:

1.

Pe locul intai, din punct de vedere atat al interactiunilor totale, se afla Ursus Romania cu o postare simpla, la subiect, dar subtila, fara sa mentioneze nimic despre rochie si intreaga poveste din spate.
Interactiuni totale: 1524 (Likes, Comments & Shares)

 

 

2.

La o distanta mare fata de locul intai, se afla Tarom.ro, ce a utilizat o fotografia cu o aeronava proprie precizand culorile acesteia ca alegerea corecta pentru dilema saptamanii.
Interactiuni totale: 366 (Likes, Comments & Shares)

 

 

 

3.

Pe locul trei se afla “Dume de Mestecat” o pagina care a integrat problematica rochiei intr-un model de produs asemenea celor realizate de creatorii ei, stickere si tricouri.
Interactiuni totale: 312 (Likes, Comments & Shares)

 

 

In continuare va puteti delecta cu restul mesajelor ce merita mentionate din acest top, creat cu ajutorul FacebrandsPro

  • In 2014 a crescut cu 8.57% cifra utilizatorilor romani de Facebook si cu 12,75% cifra paginilor romanesti de Facebook

Bucureşti,14 ianuarie 2015: Facebrands.ro si Facebrands PRO, serviciile de monitorizare si analiza a activitatii pe Facebook in Romania au intregistrat azi cifra de 7.600.000 utilizatori romani de Facebook.

Numarul de utilizatori romani de internet cu cont pe Facebook a crescut in anul 2014 cu 8,57%, ajungand la 7.600.000 la inceputul anului 2015 de la 7 milioane la inceputul anului 2014.

Evolutia numarului de conturi de utilizatori romani de Facebook in ultimii 4 ani:

Din cei 7.6 milioane, 6.739.140 (88,67%) si-au setat orasul in profil. Fata de anul trecut, acestia au crescut in numar absolut dar au scazut usor in proportie fata de aceeasi perioada a anului trecut cand erau 6.571.780 (93,88% din total, la momentul respectiv)

Capitala are in continuare cei mai multi cei mai multi utilizatori ai retelei Facebook in Romania, 1.480.640 – 21.97%, urmata de Cluj Napoca, Iasi, Timisoara, si Constanta cu peste 200.000 utilizatori de Facebook.

Alte noua orase au a peste 100.000 de utilizatori de Facebook: Craiova, Brasov, Galati, Ploiesti, Oradea, Arad, Bacau, Pitesti si Sibiu. Cifra de utilizatori pe orase si judete poate fi gasita aici: http://www.facebrands.ro/map.html.

Numarul de pagini romanesti create pe Facebook a crescut in 2014 de la 23.755 la 26.785 (cu 12,75%)

Cele mai multe pagini romanesti de Facebook sunt in categoriile Afaceri locale (2880), Arta si Cultura (1672), Sanatate & ingrjijire personala (1495), Magazine online (1487) , Cantareti si trupe (1319) si Bloguri (1159).

Serviciile Facebrands.ro si Facebrands PRO ofera o imagine completa asupra tuturor activitatilor de marketing si comunicare pe Facebook in orice categorie sau industrie, majoritatea agentiilor si clientilor care obtin rezultate pe Facebook folosind serviciul Facebrands PRO pentru masurare si benchmarking.

In plus, clientii Facebrands PRO primesc alerte pe email oricand concurenții lor întreprind o actiune pe Facebook si urmaresc in Facebrands PRO intreaga activitate pe Facebook a industriei din care fac parte.

Scurtaturi Facebrands:

Facebrands PRO http://pro.facebrands.ro/intro

Topul paginilor de Facebook romanesti pe categorii: www.facebrands.ro

Harta utilizatorilor si paginilor de Facebook pe judete si orase: http://www.facebrands.ro/map.html

Topul aplicatiilor romanesti de Facebook: http://www.facebrands.ro/apps.html

Facebrands Reports:  http://www.facebrands.ro/blog/

Evolutia check-in-urilor pe retelele sociale in Romania: www.facebrands.ro/places

Date demografice despre utilizatorii Facebook din Romania: http://www.facebrands.ro/demografice.html

Despre FACEBRANDS

Facebrands.ro este serviciul de monitorizare a paginilor romanesti create pe reteaua sociala Facebook, lansat la inceputul anului 2010 de STANDOUT si BYTE FLUX. Facebrands.ro prezinta atat date despre activitatea utilizatorilor pe Facebook, cat si despre evolutia si activitatea paginilor romanesti pe aceasta retea. Majoritatea agentiilor si clientilor care urmaresc maximizarea rezultatelor activitatii pe Facebook folosesc abonamente Facebrands PRO care incep de la 119 euro/luna.

Doar o scurtă si rapidă observație pentru moment:

În urmă cu 2 zile Klaus Iohannis a atins cifra de 1 milion de fani, după ce pe 16 noiembrie, în ziua alegerilor prezidențiale, depășise pe acest indicator pe contracandidatul său, Victor Ponta. (Evoluția acestui indicator o puteți urmări mereu aici, la liber: http://www.facebrands.ro/brand/31493/Klaus-Iohannis.html)

Însă cifrele care au contribuit cel mai mult la succesul campaniei pe Facebook a lui Klaus Iohannis au fost cele de engagement. Și aici, nu atât numărătoarea de like-uri la conținutul paginii, cât cifra de engaged users, a oamenilor unici care au interacționat în mod unic cu pagina de Facebook Klaus Iohannis.

În ultimele 31 de zile, Klaus Iohannis, echipa sa și activismul record exprimat pe Facebook au convins peste 1 milion de utilizatori să interacționeze cu mesajele publicate pe această pagină, conform cifrelor Facebrands PRO. Acesta este milionul care contează. 

Revenim și cu alte detalii importante.

 

- Klaus Iohannis a determinat  cei mai multi utilizatori de Facebook sa interactioneze cu mesajele de pe pagina sa -184.413, depasindu-l pe Victor Ponta (184.040)
- Monica Macovei a obtinut mai mare grad de implicare raportat la numarul de fani – 62%,  un procent dublu fata de cel obtinut de Victor Ponta si cu 26% mai mare decat gradul de implicare al utilizatorilor pe pagina lui Klaus Iohannis

Bucuresti, 28 oct: 2014 a fost anul in care candidatii la alegerile prezidentiale au incercat sa stimuleze mai mult implicarea utilizatorilor de Facebook, insa nu toti au reusit sa o faca in aceeasi masura. Va prezentam cateva seturi de cifre extrase din Facebrands PRO pentru ultimele 31 de zile.

In cifre absolute ale numarului de utilizatori unici care au interactionat cu paginile de Facebook ale candidatilor la alegerile prezidentiale din 2014 in ultimele 31 de zile, topul este urmatorul:

Dupa cum se observa si cu aceasta ocazie, numarul fanilor nu este un indicator comprehensiv si suficient al activitatii si rezultatelor pe Facebook, cifra utilizatorilor unici care au interactionat cu continutul paginii fiind mult mai relevanta pentru activitatea si performantele paginii, alaturi de intreaga suita de indicatori Facebrands.

“In avalansa de cifre despre activitatea oricaror pagini de Facebook trebuie sa poti face doi pasi in spate si sa poti vedea perspectiva de ansamblu. Abia dupa ce ai aceasta perspectiva poti face analize in profunzime, si avem in Facebrands PRO o suita dedicata de analize pentru ambele perspective”, a declarat Ionut Oprea, managing partner Facebrands.

Cifra utilizatorilor unici care au interactionat cu o pagina de facebook, numita engaged users, este o facilitate unica a serviciului de monitorizare a paginilor de Facebook din Romania, Facebrands PRO.

Facebrands PRO permite si comparatia acestei cifre cu cea a fanilor paginii pentru a stabili gradul de implicare al acestora, denumita engagement rate.  Dupa acest indicator, topul este urmatorul:

Un alt indicator facebrands PRO clasifica utilizatorii activi pe o pagina dupa numarul de interactiuni, pentru a se putea analiza  proportiile celor care au avut o singura interactiune respectiv a celor cati au avut mai multe

Analizand paginile primilor candidati dupa rata de revenire/interactiune repetata, se poate observa ca in ce priveste numarul de interactiuni pe pagina, candidatul Klaus Iohannis are o audienta mai loiala, mai activa decat Victor Ponta, avand pe pagina de Facebook mai multi utilizatori cu activitate ridicata(cu mai mult de o interactiune), in ultima luna.

Pentru orice alte detalii privind activitatea pe paginile de Facebook ale candidatilor la alegerile prezidentiale din 2014 sau a celorlalte peste 25.000 de pagini de Facebook romanesti monitorizate(25.888 in acest moment), va invitam sa ne contactati la contact@facebrands.ro

Serviciile Facebrands.ro si Facebrands PRO  ofera prin comparatii complete la nivel de industrie/categorie o imagine completa asupra tuturor activitatilor de marketing si comunicare pe Facebook in orice segment de piata, majoritatea agentiilor si clientilor care obtin rezultate pe Facebook folosind serviciul Facebrands PRO pentru masurare si benchmarking.

In plus, clientii Facebrands PRO primesc alerte pe email oricand concurenții lor întreprind o actiune pe Facebook si urmaresc in Facebrands PRO intreaga activitate pe Facebook a industriei din care fac parte.

Scurtaturi Facebrands:
Facebrands PRO http://pro.facebrands.ro/intro
Topul paginilor de Facebook romanesti pe categorii: www.facebrands.ro
Harta utilizatorilor si paginilor de Facebook pe judete si orase: http://www.facebrands.ro/map.html
Topul aplicatiilor romanesti de Facebook: http://www.facebrands.ro/apps.html
Facebrands Reports:  http://www.facebrands.ro/blog/
Evolutia check-in-urilor pe retelele sociale in Romania: www.facebrands.ro/places
Date demografice despre utilizatorii Facebook din Romania: http://www.facebrands.ro/demografice.html

Daca esti blogger, administrezi orice fel de site sau pagina de Facebook, cu siguranta ti s-a intamplat sa pui un link pe Facebook, iar apoi sa fii nevoit sa schimbi in pagina site-ului tocmai imaginea pe care Facebook a folosit-o drept link preview.

Ai fi tentat sa stergi status update-ul din Facebook si sa pui link-ul din nou, dar ce te faci cu oamenii care au vazut primul status si acum or sa il vada a doua oara, cu alta imagine – parca nu da chiar bine, nu?

Facebook are o optiune pe care dintr-un motiv de nimeni stiut o tine destul de bine ascunsa – “refresh share attachment”. Optiunea este disponibila atat pentru profile de utilizatori cat si pentru pagini si poate fi accesata doar din pagina dedicata a status-ului. Pentru a ajunge acolo dai click pe data la care a fost facut public status update-ul (“yesterday at 18:11”, “19 mai” etc) iar aici in dreapta sus gasesti “refresh share attachment”, dupa cum vedeti si in imaginea de mai jos:

Speram ca v-am fost de folos, ca de obicei :)

PS: Din feedback-ul primit se pare ca inca nu toate profilurile/paginile au acces la aceasta facilitate momentan.

- numarul paginilor romanesti de Facebook a depasit 25.000,  fiind in crestere cu 5% fata de inceputul anului

- numarul  conturilor atribuite utilizatorilor romani de Facebook a ajuns la 7.2 milioane in 2014

- in jur de 4 milioane de utilizatori  unici de Facebook interactioneaza cu continutul publicat pe paginile romanesti de Facebook in fiecare luna si 8 milioane de utilizatori distincti au interactionat cu acestea de la inceputul anului 2014 si pana acum

Bucuresti, 1 iulie 2014 – Conform serviciului de monitorizare a paginilor de Facebook din Romania Facebrands.ro, numarul paginilor romanesti create pe reteaua sociala si monitorizate de serviciile Facebrands a depasit astazi cifra de 25.000.

 Hell’s Kitchen – Iadul Bucătarilor este pagina cu numarul 25.000 inscrisa in facebrands.ro si pro.facebrands.ro

In fiecare luna in jur de 4 milioane de utilizatori de Facebook interactioneaza cu continutul publicat pe paginile romanesti de Facebook.

Astfel, in luna martie a acestui an Facebrands a inregistrat un maxim de 4.357.148 utilizatori care au interactionat prin like, share, comment la nivel de continut sau mesaj pe  cele 25.000 pagini romanesti de Facebook.   In luna iunie, cifra utilizatorilor care au interactionat cu continutul publicat pe paginile romanesti de Facebook  a fost de 3.987.580.

“Exista in continuare interactiune semnificativa pe Facebook doar ca nu mai este impartita la fel de uniform ca in trecut. Cei care doresc performante maxime trebuie sa fie mereu atenti la ceea ce functioneaza cel mai bine in categoria/industria din care fac parte si sa aplice sistematic concluziile descoperite”, a declarat Ionut Oprea, managing partner Facebrands.

In prima jumatate a anului 2014, aproape 9 milioane de utilizatori unici de Facebook (cifra exacta fiind 8.973.726) au interactionat cu paginile romanesti de Facebook.

“O parte insemnata din cele 9 milioane de conturi care au interactionat cu paginile romanesti sunt utilizatori straini, motiv pentru care totalul acesta este mai mare decat cifra raportata de Facebook pentru conturile de Facebook din Romania, de 7.2 milioane”, a declarat Andrei Stefan, managing partner Facebrands.

In ultimele 6 luni(ianuarie-iunie 2014), numarul paginilor de Facebook a crescut cu putin peste 1000, o crestere de  5% fata de inceputul anului.  Cele mai multe pagini romanesti de Facebook au fost create in anii 2011-2012 (15.600), apoi in 2013 (3967).

Cele mai multe pagini romanesti de Facebook sunt in categoriile Afaceri locale (2616), Arta si Cultura (1582),  Sanatate & ingrjijire personala (1397), Magazine online (1396) si Bloguri (1058).

Din cei 7.2 milioane de conturi atribuite de Facebook, utilizatorilor romani,  93,60% au orasul setat in profil.

Capitala are in continuare cele mai multe conturi de utilizatori ai retelei Facebook in Romania,  1.480.640 ,  21.97% din total,  urmata de Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi, fiecare cu cate 3.86% si Constanta cu 3.08%.

Alte noua orase au peste 100.000 de conturi de  utilizatori de Facebook: Craiova, Brasov, Galati, Ploiesti, Oradea, Arad, Bacau, Pitesti si Sibiu. Cifra de utilizatori pe orase si judete poate fi gasita aici: http://www.facebrands.ro/map.html.

Serviciile Facebrands.ro si Facebrands PRO  ofera o imagine completa asupra tuturor activitatilor de marketing si comunicare pe Facebook in orice categorie sau industrie, majoritatea agentiilor si clientilor care obtin rezultate pe Facebook folosind serviciul Facebrands PRO pentru masurare si benchmarking.

In plus, clientii Facebrands PRO primesc alerte pe email oricand concurenții lor întreprind o actiune pe Facebook si urmaresc in Facebrands PRO intreaga activitate pe Facebook a industriei din care fac parte.

Scurtaturi Facebrands:

Facebrands PRO http://pro.facebrands.ro/intro

Topul paginilor de Facebook romanesti pe categorii: www.facebrands.ro

Harta utilizatorilor si paginilor de Facebook pe judete si orase: http://www.facebrands.ro/map.html

Topul aplicatiilor romanesti de Facebook: http://www.facebrands.ro/apps.html

Facebrands Reports:  http://www.facebrands.ro/blog/

Evolutia check-in-urilor pe retelele sociale in Romania: www.facebrands.ro/places

Date demografice despre utilizatorii Facebook din Romania: http://www.facebrands.ro/demografice.html

Despre FACEBRANDS

Facebrands.ro este serviciul de monitorizare a paginilor romanesti create pe reteaua sociala Facebook, lansat la inceputul anului 2011 de STANDOUT si BYTE FLUX, transformat in 2013 in entitate independenta. Facebrands.ro prezinta atat date despre activitatea utilizatorilor pe Facebook, cat si despre evolutia si activitatea paginilor romanesti pe aceasta retea. Majoritatea agentiilor si clientilor care urmaresc maximizarea rezultatelor activitatii pe Facebook folosesc abonamente Facebrands PRO care incep de la 119 euro/luna.

Pentru detalii suplimentare, va invitam sa ne contactati prin e-mail la contact@facebrands.ro.

Articol scris de Ionut Oprea, managing partner Facebrands

In urma cu cateva zile am dat un interviu pentru DailyBusiness.ro, care s-a materializat intr-un articol interesant despre influenta retelei Facebook asupra publishing-ului local. Il gasiti aici: Facebook a intrecut Google. Cat trafic castiga publisherii din retea

Sa punem lucrurile in context, asa cum facem in Facebrands PRO. Facebook a influentat publishing-ul la nivel international, nu doar in Romania. Ca un exemplu grozav, in 2013 cel mai accesat articol pe New York Times a fost un quizz interactiv. Acesta.  The Atlantic s-a distrat cu faptul ca articolul a fost scris de un ‘intern’. Facebook a avut o contributie importanta la succesul = traficul articolului respectiv, pentru ca acel element de continut interactiv a strans aproape un milion de share-uri si in total a generat peste 3 milioane de interactiuni pe Facebook.

In Romania presa a descoperit Facebook-ul ca si canal de trafic incepand cu protestele din ianuarie 2012, cand articolul lui Vlad Ursulean a intrecut in raspandire publicatii intregi. Am analizat la momentul respectiv aici pe blog cifrele Facebrands PRO.

Astazi ma uitam ca situatia se repeta intr-o oarecare masura. Avem bloguri precum cabral.ro care strang pe Facebook mai multe interactiuni cu 2 articole intr-o zi decat publicatii respectabile cu cateva zeci. S-a intamplat alaltaieri. Da, Cabral a batut pentru o zi EvZ si Romania Libera la interactiuni pe Facebook! Pentru cei dintre voi care au cont Facebrands PRO, instrumentul care arata raspandirea articolelor din presa este in Tools – Publisher Tracker Tool sau click aici pentru a-l accesa direct.

O ultima intrebare n-a mai ‘incaput’ in articol:)

Putem vorbi de un prime-time pe Facebook?

Ne-am uitat in baza de date la miliardele de interactiuni inregistrate care arata ca pe Facebook prime-time-ul e… toata ziua. Sau, daca vreti un raspuns riguros, nu, nu exista primetime pe Facebook in Romania:

Utilizatorii romani de Facebook interactioneaza cel mai mult intre orele 10-22, cu o crestere spre seara, pana la ora 20 cand volumul de interactiuni atinge un maxim. Insa acest maxim al interactiunilor de la ora 20 este doar cu 30% mai mare decat primele ore de utilizare intensa (10-11 AM). Asadar 10 AM- 10 PM.

Discutia despre cum a influentat  Facebook publishing-ul in lume si in Romania e mult mai lunga, insa daca ati remarcat si alte lucruri care merita mentionate, va asteptam si apreciem feedback-ul.