• In 2013 numarul utilizatorilor romani de Facebook  a crescut cu  25%,  in timp ce paginile romanesti de Facebook au crescut ca numar cu 20%

Bucureşti,15 ianuarie 2013: Facebrands.ro si Facebrands PRO, serviciile de monitorizare si analiza a activitatii pe Facebook in Romania au intregistrat in aceasta dimineata cifra de 7.000.000 utilizatori romani de Facebook.

Numarul de utilizatori romani ai Facebook a crescut in anul 2013 cu 25%,  crestere apropiata fata de 2012 –25% fata de 27%, in timp ce in 2011 numarul lor crescuse cu 83%.

Din cei 7 milioane, 6.571.780 (93,88%) si-au setat orasul in profil.

Un alt record atins de Facebrands in ianuarie 2014 a fost volumul total de date procesate: “Pe 5 ianuarie 2014, la exact 3 ani de la lansare, Facebrands a depasit pragul de 1.5 miliarde de post-uri, comentarii si like-uri inregistrate prin Facebrands PRO. In fiecare zi procesam peste 2 milioane de elemente noi de continut, provenite de la cele 23.755 de pagini urmarite.”, a declarat Andrei Stefan, Managing Partner Facebrands.

Capitala are in continuare cei mai multi cei mai multi utilizatori ai retelei Facebook in Romania, 1.439.220 insa cifra lor reprezinta acum doar 21.9% din totalul utilizatorilor care si-au setat orasul in profil fata de 25.77% in urma cu un an (1.293.100 utilizatori in ianuarie 2013, 25,77% din total), urmata de Cluj Napoca, Iasi, Timisoara, si mai nou Constanta care au acum peste 200.000 utilizatori de Facebook.

Alte noua orase au acum peste 100.000 de utilizatori de Facebook: Craiova, Brasov, Galati, Ploiesti, Oradea, Arad, Bacau, Pitesti si Sibiu. Printre orasele care au crescut cel mai mult ca numar de utilizatori de Facebook se Numara Cluj-Napoca, Iasi si Constanta. Cifra de utilizatori pe orase si judete poate fi gasita aici: http://www.facebrands.ro/map.html.

Numarul de pagini romanesti create pe Facebook de persoane si institutii [companii, ONG-uri etc] a crescut in 2013 de la 19.788 la 23.755, procentul de crestere pe 2013 al numarului de pagini romanesti de Facebook fiind de 20% fata de 26.84% in 2012, an in care aceasta cifra pornise de la 15.600 .

“In 2014, companiile romanesti care vor rezultate in activitatea lor pe Facebook trebuie sa urmareasca mult mai atent ceea ce functioneaza si ce nu, atat pe paginile proprii cat si pe cele concurente si pe cele din intreaga categorie. Acest lucru e general valabil in marketing, insa e cu atat mai important in 2014 in marketingul pe Facebook din cauza schimbarilor efectuate de Facebook in ultima vreme la algoritmii sai”, a declarat Ionut Oprea, Managing Partner Facebrands.

Serviciile Facebrands.ro si Facebrands PRO  ofera o imagine completa asupra tuturor activitatilor de marketing si comunicare pe Facebook in orice categorie sau industrie, majoritatea agentiilor si clientilor care obtin rezultate pe Facebook folosind serviciul Facebrands PRO pentru masurare si benchmarking.

In plus, clientii Facebrands PRO primesc alerte pe email oricand concurenții lor întreprind o actiune pe Facebook si urmaresc in Facebrands PRO intreaga activitate pe Facebook a industriei din care fac parte.

Scurtaturi Facebrands:
Facebrands PRO http://pro.facebrands.ro/intro
Topul paginilor de Facebook romanesti pe categorii: www.facebrands.ro
Harta utilizatorilor si paginilor de Facebook pe judete si orase: http://www.facebrands.ro/map.html
Topul aplicatiilor romanesti de Facebook: http://www.facebrands.ro/apps.html
Facebrands Reports:  http://www.facebrands.ro/blog/
Evolutia check-in-urilor pe retelele sociale in Romania: www.facebrands.ro/places
Date demografice despre utilizatorii Facebook din Romania: http://www.facebrands.ro/demografice.html

Despre FACEBRANDS
Facebrands.ro este serviciul de monitorizare a paginilor romanesti create pe reteaua sociala Facebook, lansat la inceputul anului 2011 de STANDOUT si BYTE FLUX, transformat in 2013 intr-o entitate independenta. Facebrands.ro prezinta atat date despre activitatea utilizatorilor pe Facebook, cat si despre evolutia si activitatea paginilor romanesti pe aceasta retea. Majoritatea agentiilor si clientilor care urmaresc maximizarea rezultatelor activitatii pe Facebook folosesc abonamente Facebrands PRO care incep de la 119 euro/luna.

Pentru detalii suplimentare, va invitam sa contactati agentia STANDOUT: contact la standout punct ro.

Facebook incearca sa creasca interesul administratorilor de pagini pentru posturile promovate (platite), printr-o schimbare ce tine de semantica. Astfel, la postarile pe care le face o pagina, in loc de “Promote post”, unii utilizatori pot vedea “Boost post”, “Advertise post”, sau chiar “Get more reach”.

Facebook Boost post

Promoted posts reprezinta  o modalitate prin care mesajul unei pagini ajunge la mai multi dintre fanii acesteia, decat ar face-o post-ul in mod obisnuit, organic. Aceste postari promovate apar in newsfeed-ul fanilor (optional si al prietenilor acestora), pana cand se atinge un anumit numar de fani estimat de Facebook. Bugetul minim pentru a promova un post este de 5$. Prin aceasta schimbare, optiunea de promovare a mesajelor din timeline-ul paginii prin Boost Post a devenit accesibila si pentru paginile mai vechi, Promote Post fiind initial disponibila doar pentru mesajele recent publicate.

Din celelalte functionalitati implementate de Facebook in ultima vreme, merita mentionate:

  •          Schimbarea layout-ului News Feed. Continutul poate fi filtrat dupa tip: foto, muzica, altele. In plus, s-a marit dimensiunea pozelor si a Ad-urilor, iar cover photo-ul unei pagini apare in news feed-ul prietenilor atunci cand cineva da Like paginii respective.  (http://facebrands.ro/1ctzl si http://facebrands.ro/2sd0m)
  •          Schimbarea design-ului pentru Timeline. Profilele utilizatorilor de Facebook arata altfel: News Feed-ul se afla acum in partea dreapta in timp ce in stanga sunt mai bine evidentiate informatiile despre utilizator. Coloana din stanga poate fi personalizata, iar sectiunile afisate pot fi reorganizate de utilizator in ordine in care doreste. http://facebrands.ro/x53xn
  •          Facebook a ridicat o parte din restrictiile pentru cover photos. Acum este permisa adaugarea unui text “Call to action”, cat timp textul nu ocupa mai mult de 20% din imagine.  http://facebrands.ro/eco7z
  •          Facebook a introdus butonul de “Reply” si organizeaza comentariile in threaduri. http://facebrands.ro/znjse

La final, va invitam sa cititi un articol interesant, despre cum atentia utilizatorilor de Facebook  se intreapta dinspre desktop spre mobil, iar advertiserii ar trebui sa isi schimbe strategia in consecinta. http://facebrands.ro/1da17

Daca aveti si alte noutati interesante despre Facebook, va asteptam sa ne scrieti despre ele in comentarii.

  •  Atat numarul utilizatorilor romani de Facebookcat si numarul de fanpage-uri romanesti au crescut cu 27% in 2012
In luna ianuarie 2013 numarul utilizatorilor romani de Facebook a ajuns la 5.593.480, din care 5.017.880 (89,71%) si-au setat orasul in profil. Numarul de utilizatori romani a crescut in anul 2012 cu 27%(26.93%), in timp ce in ianuarie 2012 acest numar crescuse cu 83% fata de inceputul anului 2011.
 

“Explozia Facebook in Romania a fost in 2011 cand numarul utilizatorilor aproape s-a dublat, insa si o crestere de aproape 30% este semnificativa si este importanta mai ales la nivelul paginilor.” – Ionut Oprea, managerul agentiei STANDOUT.

“2013 va fi un an in care vor conta la maximum rezultatele si vor castiga doar cei care le masoara inteligent.” – Andrei Stefan, managerul BYTE FLUX.
  
Bucurestiul are in continuare cei mai multi utilizatori de Facebook in Romania (1.293.100 utilizatori in ianuarie 2013, 25,77% din total), urmat de Timisoara, Cluj-Napoca si Iasi, care au peste 200.000 utilizatori inregistrati. Alte cinci orase au peste 100.000 de utilizatori: Constanta, Brasov, Craiova, Galati si Ploiesti. Cifra de utilizatori pe orase si judete poate fi gasita aici: http://www.facebrands.ro/map.html.
 
In acelasi timp, numarul de pagini romanesti create pe Facebook de persoane si institutii(companii, ONG-uri etc.) a crescut in 2012 de la 15.600 la aproape 20.000 (19.788 la 29 ianuarie 2012.), procentul de crestere pe 2012 fiind similar cu cel a numarului de utilizatori (26.84%).

 
Serviciile Facebrands.ro si Facebrands PRO ofera o imagine completa asupra tuturor activitatilor de marketing si comunicare pe Facebook in orice categorie sau industrie, majoritatea agentiilor si clientilor care obtin rezultate pe Facebook folosind serviciul Facebrands PRO pentru masurare si benchmarking.
 
In plus, clientii Facebrands PRO primesc alerte pe email oricand concurenții lor întreprind o actiune pe Facebook si urmaresc in Facebrands PRO intreaga activitate pe Facebook a industriei din care fac parte.
 
Scurtaturi Facebrands:
Facebrands PRO: http://pro.facebrands.ro/intro
Topul paginilor de Facebook romanesti pe categorii: www.facebrands.ro
Harta utilizatorilor si paginilor de Facebook pe judete si orase: http://www.facebrands.ro/map.html
Topul aplicatiilor romanesti de Facebook: http://www.facebrands.ro/apps.html
Facebrands Reports: http://www.facebrands.ro/blog/
Evolutia check-in-urilor pe retelele sociale in Romania: www.facebrands.ro/places
Date demografice despre utilizatorii Facebook din Romania: http://www.facebrands.ro/demografice.html

Facebook a lansat de curand o noua facilitate pentru administratorii paginilor de companie: Offers.

Facebook Offers functioneaza pe un principiu asemanator cu cel al reducerilor sub forma de cupoane, doar ca au potentialul de a se raspandi viral. Primul pas este  publicarea unei astfel de  Facebook Offer, care ajunge in news feed-ul utilizatorilor pe care ii atinge pagina in mod organic sau, in cazul ofertelor folosite ca promoted posts, in news feed-ul utilizatorilor cuprinsi in bugetul ales.  Pe urma, fiecare utilizator de Facebook care revendica o astfel de „Facebook Offer” publica automat pe timeline-ul sau si in newsfeed-ul unora dintre prietenii sai un anunt legat de revendicarea ofertei precum cel de mai jos:

Din punctul de vedere al cumparatorului, utilizarea acestui serviciu este gratuita, si presupune doar solicitarea/revendicarea ofertei, daca aceasta i se pare atractiva. Mai departe, utilizatorul primeste pe contul de email atasat profilului de Facebook toate detaliile necesare pentru a revendica reducerea pe care a solicitat-o, insa datele sale personale nu sunt trimise celui care a lansat oferta.

Din punctul de vedere al unei pagini care creeaza o oferta, aceasta este practic un promoted post, iar administratorul paginii trebuie sa cheltuie minim 5 $ pe promovarea ofertei pe care tocmai a creat-o. Evident, suma creste cu cat reach-ul dorit este mai mare. Aceasta oferta poate fi o reducere ce se aplica fie in magazine, fie in cazul achizitionarii unor produse online, fie in ambele situatii. Userii din target-ul vizat sunt liberi sa profite de discountul anuntat prin intermediul ofertei, fara nici un cost asociat acestei actiuni.

Ati incercat Facebook Offers? Cu ce rezultate? Ce probleme ati intampinat?

Au mai scris despre Facebook Offers: Auras Mihai si Marius Sescu.

Iata care sunt cele mai populare 10 oferte pe Facebook in Romania, in momentul publicarii articolului:

Aşa se bucură clienţii Facebrands PRO când rata lor de engagement e mai mare decât media pe categorie. Și așa ne bucurăm și noi, la rândul nostru, pentru că doar în  Facebrands PRO o pot calcula. :)

(Via whatshouldwecallsocialmedia.tumblr.com)

Judecand dupa numarul de mentiuni ale cuvantului “referendum” pe paginile monitorizate de Facebrands, interesul pentru alegerea de duminica a crescut puternic in ultima saptamana, dupa cum se poate observa in graficul de mai jos.

**06.07.2012: suspendarea preşedintelui Traian Băsescu

**10.07.2012: CCR decide ca e nevoie de 50%+1 pentru validare

**24.07.2012: PDL decide sa boicoteze

Numele presedintelui suspendat a fost mentionat tot mai des pe Facebook in preajma suspendarii, iar ulterior discutiile s-au concentrat pe pagini pro si contra, incadrate in categoria Proteste din Facebrands.ro.

Pe parcursul ultimei luni interesul a scazut pentru paginile de Politica la modul general, insa a crescut interesul pentru paginile de proteste, care includ proteste din partea ambelor tabere implicate precum si proteste la adresa intregii clase politice (de exemplu Neam Saturat).

In luna iunie au interactionat cu cele 170 de pagini din categoria Politica 81.055 utilizatori de Facebook, iar in iulie numarul acestora a scazut la  74.266.

In schimb, pe cele 41 de pagini din categoria Proteste numarul utilizatorilor care au interactionat (engaged users) a fost de 4 ori mai mare in luna iulie, ajungand la 71.906 de la 17.759 in iunie.

Una dintre paginile nou infiintate – Demite-l.ro, creata pe 10 iulie, a atras 30.205 fani, in timp ce cei mai multi fani activi (engaged) i-a avut pagina Alaturi de Presedintele Nostru – 48.370 de fani care au interactionat in intervalul 1-26 iulie cu elementele de continut de pe aceasta pagina. In acelasi interval, pagina a atras 72.636 fani noi.

In categoria Politica, cei mai activi fani i-a avut pagina Victor Ponta  - 12.932 dintr-un total de 50.499. Pagina Ești supărat pe Băsescu. De ce?, creata pe 15 iulie, a atras 26.237 fani noi, iar 9.636 dintre acestia au interactionat cu ea.

Un material pe tema strategiei digitale a partidelor gasiti pe site-ul stirileprotv.ro

Inauguram o rubrica saptamanala pe blogul Facebrands, numita “Ask Facebrands”, in care vom raspunde unor intrebari primite pe email, telefon sau in discutiile cu utilizatorii facebrands.ro si cu clientii serviciului Facebrands Pro.

Pentru primul articol din aceasta, speram noi, cat mai lunga serie, am ales o intrebare recenta, legata de aparitia unei false facilitati de Dislike pe Facebook.

Deci,“Care e faza cu Dislike-ul?”

Facebook nu are un buton oficial pentru Dislike si dupa o declaratie mai veche nici nu intentioneaza:

“But here’s why Zuckerberg and Co. will never approve a dislike button: people simply can’t be trusted to use a dislike button sensibly.
A dislike button goes against all of that and would only promote bad karma and negativity. Anti-social media, in other words. Facebook’s desire is to keep connecting people in a positive fashion.”

spune thenextweb.com

Acest fapt a lasat o portita deschisa pentru aplicatiile de tip scam (inselatorie), care sub acest pretext incearca sa atraga cat mai multi utilizatori, ce mai apoi vor da click pe un banner in cadrul aplicatiei.

Cum functioneaza ultima aplicatie de acest tip?

Un utilizator de Facebook este anuntat ca un prieten il invita sa incerce o noua aplicatie: “Dislike”, printr-o notificare exemplificata si mai jos, creata special pentru a atrage atentia celui care o primeste.

Acesta intra in aplicatie, si dupa apasarea butonului “Enable Dislike Button”, vede fereastra in care aplicatia cere dreptul de a accesa contul de Facebook si datele despre prieteni ale utilizatorului. Dupa ce i se acorda toate drepturile necesare, aplicatia le foloseste pentru a incepe sa se propage printre prietenii utilizatorului, dupa acelasi mecanism de mai sus.

Raspundem aici tuturor intrebarilor primite in ultima vreme pe aceasta tema: nu exista niciun buton de Dislike, iar aplicatiile care pretind sa faca asta pot fi periculoase atat pentru contul de Facebook la care au primit acces, cat si pentru computerul pe care ruleaza, pe care poate instala programe nedorite.

Sfatul nostru: fiti precauti cu toate aplicatiile pe care le instalati. Daca gasiti o aplicatie asupra careia aveti dubii, nu o accesati.

Nu aveti incredere totala in toate aplicatiile de Facebook, chiar daca vin ca sugestii din partea prietenilor. Pe asta se si bazeaza pentru a se raspandi cat mai mult.

Uneori, acestia nici nu stiu cum si cand le-au trimis, pentru ca s-au trimis fara voia lor. Iar pe viitor, tineti minte ca atunci cand Facebook introduce functionalitati noi, acestea sunt afisate in partea de sus a profilului, si nu vin sub forma unor aplicatii.

Daca totusi ati accesat aplicatii suspecte de pe contul de Facebook puteti sa le revocati accesul urmand cativa pasi simpli: accesati lista de aplicatii ce ruleaza pe contul dvs. de Facebook dand click pe sageata indreptata in jos, din coltul dreapta-sus al profilului de Facebook, apoi alegeti optiunea PRIVACY SETTINGS. Mergeti in jos pe pagina, si la sectiunea Apps & Websites, dati click pe Edit settings. Daca vreti sa stergeti definitiv o aplicatie, dati click pe butonul X din dreptul acesteia. Butonul Edit va afisa permisiunile pe care i le-ati acordat aplicatiei.

Pentru saptamanile urmatoare, asteptam intrebarile voastre despre engagementul pe Facebook pe care il masuram mai bine decat oricine, sau alte elemente de performanta pe Facebook la adresa  contact at facebrands punct ro.

Daca aveti o aplicatie pe care tocmai ati lansat-o, o puteti trimite pentru includere in catalogul nostru de aplicatii de aici prin intermediul acestei pagini.

 

Cu surle si trambite anuntam ca in acest moment monitorizam peste 17.000 de pagini romanesti pe Facebook,  care pot fi urmarite in peste 50 de categorii de toti cei care vor sa afle mai multe despre performanta, activitatea si evolutia acestora.

Fata de inceputul anului, numarul paginilor romanesti de Facebook a crescut cu aproape 10% (9,79%), de la 15600 de pagini la finalul lunii ianuarie pana la cifra actuala de 17.127 pagini.

Pentru toate aceste pagini, clientii abonamentelor Facebrands PRO pot urmari si datele efective de performanta: engaged users, engagement rate, si le pot compara cu media categoriei sau cu media unei liste proprii de pagini pe care o pot defini. Astfel, cineva care administreaza o pagina a unor produse lactate poate compara performanta propriei pagini cu media paginilor similare/concurente de produse lactate.

Facebrands PRO arata intreaga imagine a activitatii pe Facebook din fiecare industrie, completand datele despre performanta paginilor de Facebook cu informatii despre campaniile derulate de fiecare, precum si despre elementele punctuale ale acestor campanii: ad-uri, tab-uri sau aplicatii.

Clienții Facebrands PRO pot primi alerte pe email oricând concurenții lor întreprind o actiune pe Facebook si pot urmari prin intermediul instrumentelor Facebrands PRO intreaga activitate pe Facebook a pietei din care fac parte.

Conform celor mai recente date Facebrands.ro si Facebrands PRO, exista in acest moment 4.740.340 utilizatori de Facebook in Romania, iar 4.110.000 (86,70%) dintre acestia si-au declarat orasul. Conform ultimelor date, cei mai multi utilizatori ai retelei Facebook in Romania sunt in Bucuresti (1.236.980, 30,1%), oras urmat de Cluj-Napoca, Timisoara si Iasi, cu peste 4% din total fiecare. Cifra de utilizatori pe orase si judete poate fi gasita aici.

Si in cazul paginilor de Facebook ale candidatilor politici, ca si in cazul paginilor de brand, cifrele cu adevarat importante sunt cele legate de interactiunea cu continutul paginii, si nu neaparat cifra totala a utilizatorilor de Facebook care au apasat Like dintr-un motiv sau altul.

Folosind Facebrands Pro, am analizat mai jos engagementul paginilor candidatilor prezenti pe Facebook, cei care au pagina pe Facebook dintre candidatii la postul de primar general in Bucuresti fiind urmatorii:

Silviu Prigoana

Sorin Oprescu

Nicusor Dan

Anghel Iordanescu

Vasile Lincu

Petre Popeanga

Ioan Ionita Teodosiu

Vasile Horia Mocanu

Dintre acestia, ultimii 5 au sub 500 de fani ai paginii de Facebook (la momentul publicarii acestui articol).

Share of engagement:

Pagina de Facebook cu cei mai activi sustinatori este cea a lui Silviu Prigoana, cu 8.235 utilizatori engaged in ultimele 30 de zile, fata de doar 4.868 utilizatori engaged pe pagina lui Sorin Oprescu si 3.892 utilizatori engaged pe pagina de facebook a candidatului Nicusor Dan.

Situatia e mai clara daca privim graficul cu cota de engagement a acestor pagini in ultimele 30 de zile:

Procentual, fanii paginii de Facebook a lui Nicusor Dan sunt cei mai activi, 48,56% din ei interactionand intr-un fel cu pagina, in timp ce doar 13,63% din fanii paginii lui Sorin Oprescu si 9,85% din fanii paginii lui Silviu Prigoana au interactionat cu paginile respective dupa ce au apasat butonul Like.

Printre cele mai interactionate mesaje publicate pe paginile din categoria Politica se regasesc cateva mesaje publicate pe pagina de facebook a candidatului Nicusor Dan, primul fiind spotul oficial al campaniei sale, pe locul 3 in categorie.

Iata care sunt, in ordine descrescatoare, cele mai interactionate postari ale candidatilor:










Una din cele mai controversate stiri din aceasta saptamana a fost dezvelirea statuii  imparatului Traian de la Muzeul National de Istorie. Stirea a fost discutata pe toate canalele online.

Articolul care anunta pe Hotnews dezvelirea statuii a ajuns in top 20 cele mai interactionate articole ale saptamanii pe site-urile si blogurile romanesti din ultima saptamana, generand in total 1659 interactiuni, dintre care 333 share-uri, 1001 comentarii si 325 de like-uri.

La o cautare cu ajutorul Facebrands PRO pe cele 16.000 de pagini de Facebook monitorizate, observam ca nici ele nu au ratat ocazia de a participa la discutie, peste 60 de pagini de Facebook din Romana mentionand subiectul, majoritatea pagini ale site-urilor de stiri, informatii locale si divertisment. Nici brandurile comerciale prezente pe Facebook nu s-au lasat mai prejos in  a comenta subiectul saptamanii, doua din acestea alegand chiar sa aiba cate un element dedicat de continut pe aceasta tema:

Matache Macelaru

KitKat

Folosind Facebrands Pro, am aflat care sunt mesajele de pe paginile  romanesti de facebook care au generat cele mai multe interactiuni pe aceasta tema:

Cronica Carcotasilor

In sfarsit, ne-am lamurit: statuia cu Traian fara pampersi, din fata Muzeului de Istorie nu e unicat in Europa. Ar mai fi una in Italia si inca una in Spania. Important e ca n-o sa rada toti de noi, sa spuna ca Traian era imbracat da’ i-au furat romanii hainele.

2012-05-02 10:19:13 [364 likes] [47 comments][23 shares]

Times New Roman

Poza zilei: Hingherii au ridicat maidanezul ţinut în braţe de statuiaîmpăratului Traian

2012-05-02 15:21:27 [291 likes] [8 comments][164 shares]

Piata Universitatii

Sorin Oprescu a participat duminică la dezvelirea statuii împăratului Traian, amplasată de municipalitate pe treptele exterioare ale Muzeului Naţional de Istorie a României. Cost: 200.000 lei – Greutate: 500 kg Ti-ar fi placut mai mult daca in locul acestei statui (“minunate”) s-ar fi reconditionat una din sutele de case de patrimoniu din Capitala – lasate in paragina?

2012-04-30 01:17:58 [93 likes] [206 comments][47 shares]

Una dintre cele mai populare fotografii ale statuii este aceasta, fiind raspandita atat de utilizatori pe conturile lor personale cat si de unele pagini: